FANDOM

Infantia Almandrska
Stolica Gerchag
Ustrój polityczny monarchia
Głowa państwa Infant Derkton Hangers
Następca tronu Hrabia Pantor Hangers
Jednostka monetarna Flarn Janusberski
1 flarn = 100 flarnników
Język urzędowy Dialekt Almandrski
Religia dominująca Kult Osreta

Infantia Almandrska - autonomiczne państwo położone na północno-zachodnim krańcu wyspy Sorip, terytorium zależne Królestwa Janusberg oraz jego największa jednostka administracyjna.

Władcy Infantii Edytuj

Krainy geograficzneEdytuj

Podział administracyjnyEdytuj

W Infantii istnieje dwustopniowy podział administracyjny.

Lordonie:

Landratury:

Miasta i warownieEdytuj

Pozostałe osadyEdytuj

ReligiaEdytuj

W Almandrii dominuje Kult Osreta, a lud często także oddaje hołd lokalnym bożkom czy bóstwom ziemi utożsamianych często z bogiem Meronem.

GospodarkaEdytuj

Rolnictwo

Według starych zapisów sekretarskich ksiąg i zeznaniom naocznych świadków w Infantii uprawia się przede wszystkim zboża (żyto, pszenicę, pszenżyto), hoduje zwierzęta (bydło, trzoda chlewna), a także sadzi drzewa owocowe, warzywa oraz inne rośliny.

Przemysł

W Infantii dominuje przemysł zbrojeniowy, toteż wszelkie inne gałęzie przemysłu są mocno od niego uzależnione. Wydobywa się rudy żelaza, miedzi i węgiel (Krucze Sztolnie), natomiast głównym ośrodkiem metalurgicznym jest miasteczko Ratnewan.

Siły zbrojneEdytuj

Infantia może się poszczycić znakomitą piechotą oraz lekką kawalerią. W skład armii wchodzą również oddziały strzelców (łuczników i kuszników), a także znakomici żołnierze wyposażeni w broń drzewcową.

Za panowania Fortensa I Wielkiego kraj mógł wystawić wojsko, liczące przeszło 25 tys. ludzi (w tym ochotników oraz zagranicznych najemników). Dopiero infant Derkton wzmocnił i zmodernizował siły zbrojne, z którymi musi się liczyć samo Królestwo Janusberg.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki